Målarduken

Några penseldrag personliga tankar, en klick vardagshändelser och ett par stänk av allt annat

Min bilder
Namn:
Plats: Rennes, France

Deedee: Juriststudent i nutid, konstnär i sinnet, balettdansös i NYC i sitt nästa liv, vandrande pinne med bra karma i sitt förra liv

söndag, april 02, 2006

Horisontell Konversation

Vad hände med de klassiska raggningsreplikerna som "gud måste gråta där uppe för att han förlorat en ängel", och annat smörigt som man kunde nicka till med ett leende, tacka för ölen och vända på klacken, siktandes mot dansgolvet?

Nej nej. Idag satsar man på avancerade grejer.

Som att diskutera Israel-Palestina konflikten.
Wtf?

Ok, jag är samhällsintresserad.
men, snälla, låt mig slippa detta en kväll då jag ska ha roligt, ok?!

Fattar inte ens hur jag hamnade i den sitsen. Blev bjuden på en öl, tackade och tog emot (största misstaget).

Innan jag visste ordet av var jag mitt uppe i en horisontell konversation.
(Jag: försöker böja mig så långt ifrån flåsiga, höga, toner i mitt vänstra öra som möjligt. Han: böjer sig ännu närmare, tills vi båda nästan sitter horisontellt över bordet.)

Det bisarra var hur vi lyckades komma in på det ämnet.
Det började klassiskt med att jag inte kommer från Sverige.
Början:
- Duu ser ut som en grreeeekiiisk gudiiinnaa *flås i örat*. Dina öögooon gnissstraar! Var är du född?
-> Integrationssvårigheter för mina föräldrar
-> Att jag verkar ha anpassat mig bra
-> Klart som fan att det är svårt för många att integrera sig
-> Till exempel palestiner.
-> På tal om palestiner, visst är det förjävligt, hela den där konflikten?
-> Vad har du för åsikter?
-> USA contra Europa contra Sverige contra bla bla bla blaaaaa

-> På tal om Europa: Visst borde Turkiet få gå med i EU?
-> På tal om Turkiet, vad tror du om de där pkk-soldaterna, är de "rumsrena"?
-> Jag kan inte så mycket om EU, utbilda mig! Berätta allt!
-> Ska vi gå hem?

Ok grabben, schysst att bjuda (tvinga på mig) en öl, men Ingen öl i världen var värd denna horisontella diskussion. Give me a break.

Sedan blev jag inte av med människan. Han var "schääääär". Och meddelade varje stackare i sin väg att han äälschhkade mig.


Pojkar, vad sa jag tidigare om att inte låta alkoholdjävulen ta över?? hm?