Målarduken

Några penseldrag personliga tankar, en klick vardagshändelser och ett par stänk av allt annat

Min bilder
Namn:
Plats: Rennes, France

Deedee: Juriststudent i nutid, konstnär i sinnet, balettdansös i NYC i sitt nästa liv, vandrande pinne med bra karma i sitt förra liv

måndag, september 04, 2006

Hög-Systemet

Jag är en väldigt organiserad människa.
Packa? Piece of cake! Moahaha.
Hemligheten är att skapa [välorganiserade] högar som man sedan kan prydligt lägga i väskan.
Lätttt

I mitt rum just nu finns alltså diverse högar av kläder;
- En hög med vill-absolut-inte-ha kläder (minsta högen)
- En hög med kan-i-extrem-nödfall-klara-mig-utan kläder
- En hög med vill-kanske-ha kläder
- En hög med vill-absolut-ha-men-kan-i-extrem-nödfall-ta-bort-något kläder
- En hög med vill-absolut-ha kläder

Sedan har vi skorna. Det är här det börjar bli lite avancerat..
Högarna lyder:
- Skor-jag-använder-jämt-som-måste-med skor
- Skor-som-måste-med-men-som-kan-bortses-ifrån-vid-extrem-brist-på-plats
- Skor-jag-använder-mer-sällan-men-som-jag-vill-ha-med-om-plats-finns
- Skor-jag-knappt-använt-men-som-jag-måste-ha-med-om-jag-tar-med- den-där-tröjan-ur-högen-"vill kanske ha kläder"
- Skor-som-absolut-inte-ska-tas-med-såvida-byxorna-ur-"vill absolut inte ha" klädeshögen-tas-med

Seeen går man tillbaka till klädhögarna och börjar packa ner och rensa, samtidigt som man försöker utgå ifrån de olika skohögarna

Seeeen går man och modifierar i skohögarna med utgångspunkt från de kläder som faktiskt packades ner

Seeeeeeeeen ser man om det finns plats kvaaar, så att man kan få ner ännu fler par skor

Vilket leder till att även de medtagna kläderna måste ändras om lite


.............


Can someone shoot me, please?
Anyone?

Dööööör.

2 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Tja, vad ska man säga. Ibland är det jävligt skönt å vara kille....:-)

9/04/2006 3:39 em  
Blogger Deedee said...

Mmm..nu är jag faktiskt avundsjuk på er!!Händer inte så ofta... ;)

9/04/2006 9:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home