Målarduken

Några penseldrag personliga tankar, en klick vardagshändelser och ett par stänk av allt annat

Min bilder
Namn:
Plats: Rennes, France

Deedee: Juriststudent i nutid, konstnär i sinnet, balettdansös i NYC i sitt nästa liv, vandrande pinne med bra karma i sitt förra liv

torsdag, september 14, 2006

Sinnen skapar de starkaste av minnen

7 månader har redan passerat
mycket har hänt
ändå känns det som igår.

Tänker på det dagligen
nuförtiden
igen.
Tänker på honom dagligen
nuförtiden
igen.

Kan vara pga café crème och pain au chocolat?
För mig tillbaka till den morgonen
ett par år tidigare
i en av Paris caféer
Vi såg på varann
allt var ju över
en första gång
visst?
Ändå var luften tung som bly
våra hjärtan kvävandes mellan revbenen
ögonen tårade.
Jag Älskar Dig

Eller är det det röda vinet
tillsammans med stinkande ost
och saucissons
Minnena flipprar förbi
och stannar i Sverige
Matlagning till 2 på natten pga felberäkningar
fulla av vin
och skratt
lila tänder
lila läppar
vattenpipan kom fram
Vi Älskar

Kanske är det alla rökande fransmän
I smyg iakttog jag dig
hur du kisade och tittade upp
vid varje andetag
doften av rök och öl
Blev het
Varm
Leende
Äcklad?
Nej
Jag Älskade

Jag vet inte vad det är
Men du är tillbaka
och tiden bakåtvriden
Smärtlös smärta
som ett tomt skal
med vassa frekvenser
som fortfarande smärtar


Laaalalalaaa
slår mig om öronen
Ikväll är det fest!!!



4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Be strong vannen, det ar bara saknaden av minnen.. inte saknaden av vad som kunde varit nu. Nu ar nu och du skulle inte vilja ha tillbaka det for det vore aldrig samma. Det finns sa manga andra som du kan fa uppleva sa mycket fint tillsammans med, och som aldrig skulle gora sa mot dig. Han fortjanar inte att du tanker sa har! Du ar vard sa mycket battre! Hoppas du hade en underbar fest, det ska jag ha ikvall! Vive la France, och nya franska minnen!!! Kram Linn

9/16/2006 3:53 em  
Blogger Deedee said...

Tack vad fin du är. Jag vet, han förtjänar inte såna tankar!! Kan bara inte rå för att de poppar upp ibland. Men mestadels tänker jag mer svart än vitt vad gäller honom. Det är väl bara allt franskt som väcker de döda och begravna... Hoppas du har d jättebra därborta!!Kram!

9/17/2006 7:44 em  
Blogger Chris said...

gud, varför känner man all den smärtlösa smärtan? det var riktigt bra uttryckt. ingen mening att kämpa men det enda man gör är att sakna smärtan?

alla frågetecken. jag hoppas att du är lycklig ändå, trots de gamla kärlekarna.

9/17/2006 8:09 em  
Blogger Deedee said...

ja, precis så. Men jag är lycklig, för det mesta. gamla spöken har bara en tendens att dyka upp ibland..men spöken är ju bara spöken och inget annat..man får försöka komma ihåg det när de dyker upp!!

9/18/2006 11:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home