Målarduken

Några penseldrag personliga tankar, en klick vardagshändelser och ett par stänk av allt annat

Min bilder
Namn:
Plats: Rennes, France

Deedee: Juriststudent i nutid, konstnär i sinnet, balettdansös i NYC i sitt nästa liv, vandrande pinne med bra karma i sitt förra liv

tisdag, september 19, 2006

Beaulieu, quel bordel!!

Men åhh.
Var ju så mysigt ikväll.
Överflöd av ost, vin, vindruvor, tigerkaka, oliver och mer vin,
ani difranco och ben harper som skapade stämningen
kebableken skapade skrattsalvor
jag spöade skiten ur matthias.
Fuskade lite.
Så kommer fängelsevakten, eller förlåt mig, korridorsvakten, och knackar på dörren.
TRE gånger...

Korridoren börjar arta sig,
underbart socialt.
När man lyckas komma undan med det.

Puutääään...

3 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Okej, Kebableken vad är det för något.... har undrat i flera dagar nu och kände mig till sist nödgad att fråga....:-)

9/19/2006 11:02 fm  
Blogger Deedee said...

Hehehe..kebableken, eller kabab dagh/kabab sokhte (kommer inte ihåg vilket, kanske bara hittar på) på persiska, är oskyldigare än det låter.Går ut på att man lägger sina händer på den andres, och att personen som har händerna underst ska försöka slå på den andres händer, och den andre ska rycka undan snabbt!Kalas!!! :)

9/20/2006 6:29 em  
Blogger Peter Madison said...

Aha...inte värre än så alltså... Oki doki, då ska jag lattja kebab med min brorsdotter i helgen...

9/20/2006 9:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home