Målarduken

Några penseldrag personliga tankar, en klick vardagshändelser och ett par stänk av allt annat

Min bilder
Namn:
Plats: Rennes, France

Deedee: Juriststudent i nutid, konstnär i sinnet, balettdansös i NYC i sitt nästa liv, vandrande pinne med bra karma i sitt förra liv

måndag, september 25, 2006

Hur din nagellack skavs av avslöjar din inre person

Ja så var man 23 år, precis som de senaste 6 månaderna
med enda skillnaden att det nu är på riktigt.
Det känns som en bra ålder. Passar mig väldigt väl. 22 har jag inte varit på ett bra tag nu, och 24 är jag inte förrän om 8 månader. Så 23 är perfekt, och äntligen ren sanning.

Åh. Jag trivs så bra.. Blir nästan rörd när jag tänker på gårdagen. Födelsedagar ger mig alltid halvt ångest, jag vill inte prata om det eller anordna stora fester och ställa mig själv i centrum.
Även om det egentligen är där jag trivs som bäst.
Nej, jag är alltid rädd för att min oexistens ska bli ett faktum på den här dagen.
Att vara glömd.

Därför blir jag rörd nästan till tårar av minsta uppskattning och uppvaktning jag får. Samma sak varje år.

Uppskattning och kärlek, finns inget finare.
Fuckin cheesy
Fuckin true

Finaste blomman i choklad, en hel del annan choklad, sång på 5 olika språk, den mest misslyckade lugna ost och vin kvällen ( ja vi har en del såna..) som omvandlades till fest hela natten lång, glädje, skratt och gemenskap som fanns kvar ända till slutet, finaste disfunktionella paraplyt, kinamat, nyfunna vänner och nudelsoppa hos min nya straighta bögkompis.
Och en hoppande apa.
Det blev årets födelsedag.

Så fint så det nästan gör ont

Chin Chin

3 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Men du, grattis från mig dårå. Ät choklad och njut av livet.... Kramen från mig!/peter

9/25/2006 10:02 fm  
Blogger eff said...

Gratulationer, tulpaner och rödtjut.

9/25/2006 3:10 em  
Blogger Deedee said...

Gracias mes amis!! Njuter för fullt.. :) Kram på er

9/26/2006 6:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home