Målarduken

Några penseldrag personliga tankar, en klick vardagshändelser och ett par stänk av allt annat

Min bilder
Namn:
Plats: Rennes, France

Deedee: Juriststudent i nutid, konstnär i sinnet, balettdansös i NYC i sitt nästa liv, vandrande pinne med bra karma i sitt förra liv

tisdag, oktober 03, 2006

Issues

Tim pratar om att spendera helgen samt min närmast liggande lediga vecka tillsammans.

M insisterar på att befinna sig i illusionernas värld och skriver till mig om hur vi minsann ska fira min nästa födelsedag tillsammans.

Och jag sitter bara och kallsvettas.
I ena fallet börjar jag komma på ursäkter för att neka besök.
I andra fallet låtsas jag om att sms inte kommer fram och att jag har begränsad tillgång till internet.
Jag känner mig så kall inombords. Bryr mig inte om någon.
Skit i mig, jag skiter ju i er

Istället intresserar jag mig för det jag inte kan få.
Det utom räckhåll.
Allt vars slut är inom synhåll redan från början.
Jag börjar förstå att jag tappat någonting
Förmågan att känna?
Förmågan att engagera hjärtat?
Förmågan att fästa mig vid någon?

Åh jag vet inte. Känner mig helskum. Avtrubbad.
Kanske är jag rädd.
För vad vet jag inte riktigt.


Samtidigt är jag helt galet kärlekskrank. Jag bara går omkring som en levande Jukebox som har en enformig technolåt på repeat där texten lyder Give me Luuuuuuuve


Man kan omöjligen vara mer störd än mig just nu.

Stööörd




4 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Störd men fin...:) Allvarligt talat så är du väl inte kär i nån av dessa gentlemen å då funkar det ju inte hur gärna du än kanske vill å försöker. Och om det bara är lite luuuuuve du är ute efter så torde hela korridoren där du bor krylla av kärlekskranka?! Eller har du gått å blvit kräsen också...eller rädd...eller...hmm nu blev jag osäker. Okej, du är störd men fin. Vi säger väl så så länge...:)

10/03/2006 1:42 fm  
Blogger danne said...

dee. välkommen i klubben. själv har jag dock byt ut technon mot R&B. ,-)

10/03/2006 9:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad jag funderar på är.. vet ingen av dina flirtar om din bloggsida? Och gör det det (det kan de väl inte?) - blir de inte ledsna eller sura då? Jag menar.. alltså sätter det inte käppar i hjulet så att säga?

10/05/2006 1:13 fm  
Blogger Deedee said...

madison:Klart jag är kräsen!Alltid :) Annars så ja..nog finns det många i korridorerna som skulle ställa upp..

danne:Haha.Så du är lite mer subtil än jag... ;)

anonymous:Nu blir jag paranoid, är du en av de omtalade flirtarna??? Hehehhe. nää. De vet inte om min sida, inte många som vet överhuvudtaget.Lite roligt. Och förövrigt pratar många av de omtalade [fast så många är de ju egentligen inte!!] inte ens svenska...så..
OCH jag tycker jag inte säger något ont... det som sägs är förmodligen inte nytt för dem.Aloooors pas des problèmes!

10/09/2006 3:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home