Målarduken

Några penseldrag personliga tankar, en klick vardagshändelser och ett par stänk av allt annat

Min bilder
Namn:
Plats: Rennes, France

Deedee: Juriststudent i nutid, konstnär i sinnet, balettdansös i NYC i sitt nästa liv, vandrande pinne med bra karma i sitt förra liv

torsdag, oktober 19, 2006

En Tanke

Media är skrämmande. Selektiv input. Ofullständig. Manipulativ. För att ha något hum om någonting måste man lägga ner timmar på att få flera vinklingar.
Därför är man allt som oftast en idiot utan en aning om någonting.
Känner mig verkligen som en idiot.

7 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Då kan jag äntligen upplysa fröken D att hon icke är en idiot. Tvärtom.

Så det så.

10/19/2006 3:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag tror inte det finns något som är objektivt. När man tänker på det. Alltså som du gjort. Inte för att det är så mycket att göra åt det, det är inte största poängen. Tant pis...

Den är att inse att det är oundvikligt att "information" och "upplysning" alltid har brister, att det sannorlikt ligger dolda intentioner bakom eller att det finns ett bäst före datum...
Ja iaf, påminner man sig om det ibland, då är man allt annat än idiot.

11/05/2006 8:39 em  
Blogger Spökplumpen said...

Har du slutat blogga??

11/22/2006 2:56 fm  
Blogger Peter Madison said...

Precis...var är du??

11/22/2006 2:42 em  
Blogger Deedee said...

Åh, vänner. För tillfället har jag slutat. Vet inte om jag ska börja skriva igen. Kanske snart... får känna efter lite mer. Livet i Frankrike leker iallafall, så då vet ni att jag lever! ;)Pusspuss

11/28/2006 11:35 em  
Blogger Peter Madison said...

åhå....och i Rennes också...hmm...på tiden att man fick höra av dig! Nåja, hoppas allt är gott med dig...verkar så iallafall....misstänker starkt att det är kärlek inblandat!!

Kramen!

11/29/2006 1:29 fm  
Blogger deusexmach said...

Självklart existerar inte den totala objektiviteten från ett sänt meddelande. "Information" har haft en villfarelse att vara en allt för hög sanningsbärare. Allt beror på vart i från man ser det.
"Endast propagandan än sann"

12/01/2006 1:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home